Wednesday 25 January 2012

LANGKAWI ISLAND.....VACATION PARADISE

Pulau Langkawi terletak di utara Semenanjung Malaysia http://www.mplbp.gov.my/ merupakan distinasi perlancongan terkenal di seluruh dunia dan berstatus pulau bebas cukai. Pada Jan-2012 berpeluang bercuti di langkawi dan kali ini cuba mencari kelainan dengan tinggal di kawasan yang agak jauh daripada pusat bandar dan tumpuan utama pelancongan. Tinggal di guesthosue di tengah-tangah perkampungan melayu di Mukim Ayer Hangat ini ternyata memberikan kelainan. AMAN GUESTHOUSE http://www.amanguesthouse.com/ ini terletak di antara Kompleks Telaga Air Hangat dan Galeri Perdana.
AMAN GUESTHOUSE

Pantai Tanjung Rhu adalah sebuah pantai yang sungguh menarik dan indah. Perjalanan daripada AMAN GUESTHOUSE ke Pantai Tanjung Rhu melalui perkampungan melayu yang hanya memakan masa 10 minit sahaja.
PEKAN MUKIM AYER HANGAT
PANTAI TANJUNG RHU

Lain-lain pantai dan tempat-tempat yang menarik di sepanjang perjalananan ke Pantai Datai ( Pantai Pasir Hitam, Pantai Tengkorak, Marina Bay, Pantai Kok, Air Terjun Telaga Tujuh ).
PANTAI PASIR HITAM
MARINA BAY
PANTAI KOK

KUAH adalah distinasi membeli-belah yang menjadi tumpuan pelancongan untuk mendapatkan hadiah,cendarmata dan lain-lain barangan dengan harga yang sungguh menarik.
KUAH TOWN
MASJID INDIA, KUAH TOWN
DUTY FREE MALL, KUAH TOWN

Pantai Cenang, sudah sedia maklum menjadi tumpuan pelancong dan dilengakpi dengan hotel dan pelbagai tempat menarik untuk dikunjungi.
PANTAI CENANG
Pulau Langkawi sememangnya mempunyai banyak tempat menarik untuk dikunjungi, dikenali dan diterokai ( deretan pulau, tanah tinggi - Gunang Raya, kisah sejarah - Makam Mahsuri, Beras terbakar dan sebagainya ). 
LANGKAWI INTERNATIONAL AIRPORT




0 comments:

Post a Comment